بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

Pengikut

Bersama Membangunkan Ekonomi Ummah :-)

Jumaat, Oktober 11, 2013

Herbalife Bahaya

Assalamualaikum... Have u had your Herbalife Shake today? Hehe... Jangan lupa untuk minum shake setiap hari. Jaga kesihatan luar dan dalaman, fizikal dan emosi. Mudah2an. Cuaca di suku terakhir tahun 2013 ni agak tak menentu. Kenalah jaga kesihatan dan menitikberatkan setiap apa yg dimasukkan dalam badan. Tahniah bagi yg memilih Herbalife walaupun ada yg mengatakan Herbalife ini merbahaya kerana boleh memberi kesan, tapi anda tidak mudah termakan dengan dakwaan2 yg tidak berasas. Saya sendiri agak terkejut dengan isu yg diketengahkan baru2 ini iaitu Herbalife memberi kesan buruk pada organ tubuh badan manusia melalui satu artikel yg tidak pasti dari mana datang dan ditulis serta disahkan oleh siapa. Sepatutnya artikel tersebut seharusnya datang bersama orang yg bertanggungjawab menyebarkan kononnya fakta sahih ini, namun masih belum ada sesiapa yg tampil mengemukakan dakwaan ini secara rasmi di saluran yg sepatutnya.

Sememangnya saya bukan doktor atau seseorang yg berpengajian di peringkat tertinggi. Namun saya berpegang ada fakta. Dulu saya pun rgu2 dengan Herbalife ni. Tapi sekarang setelah menghadiri events demi events. HOM, STS, Zero To Hero, Spectacular, dan Extravaganza, keyakinan saya pada Herbalife makin bertambah kerana saya melihat sendiri di dengan mata kepala saya wajah2 disebalik pembangunan Herbalife. Seperti di Bangkok baru2 ini saya berkesempatan untuk berjumpa dengan Micheal O Johnson, Herbalife CEO dan Dr David Heber, salah seorang doktor yg terlibat dalam penghasilan produk.







Antara sedikit latar belakang mereka yang terlibat dalam penghasilan produk Herbalife yg terdiri dari para doktor dan saintis. Di Malaysia juga kita masih mempunyai doktor yg percaya dengan Herbalife.

Executive President's Team Member




Antara doktor di Malaysia yg mengamalkan Herbalife. Mereka doktor. Boleh jumpa live di event Herbalife. Tanya mereka. Pelik kan? Bila keburukkan itu mudah kita telan, tapi kebaikkan Herbalife susah untuk kita terima hakikat. Herbalife dalam market global hari ini sudah 33 tahun sejak 1980, dan di Malaysia sudah hampir 8 tahun sejak 2006. Tidakkah menjadi persoalan jika Herbalife ini betul2 merbahaya, akan di haramkan kemasukkannya ke dalam negara. Ingat, KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia) tidak bodoh. Ada sahaja produk yg merbahaya disekat dan dihebahkan di media massa. Tapi kenapa tidak Herbalife? Kerana diakui kualiti produk. Di Herbalife kita menampilkan wajah2 doktor. Tapi bagaimana pula dipihak yg mendakwa? Seperti yg saya bangkit diawal post ini. Ada yg kata sudah mendapat kesan buruklah. Siapa mereka tu? Mana mereka kenapa tak saman Herbalife? Sebenarnya apa yg boleh dirumuskan adalah, ini salah satu agenda menjatuhkan Herbalife. Seperti kita tahu, banyak di luar sana produk slimming lain yg sedia maklum tentang peningkatan hasil jualan produk Herbalife setiap tahun sehingga mencecah 6.4 billion USD pada 2012. Apa pun, saya percaya pada rezeki yg Allah tetapkan bagi kami para jurulatih di Herbalife. Alhamdulillah walaupun sedang hangat isu ini, namun pendapatan saya dari bulan September dan Oktober meningkat hampir 30%. Syukur pada Allah. Hanya kerana niat ingin bantu Malaysia lebih sihat. Bagi yg rajin menyebarkan artikel tentang keburukkan Herbalife demi menyelamatkan orang ramai kononnya, sebarkan juga kempen mengurangkan minuman manis, makanan yg berlemak serta berkolestrol tinggi dan lain2. Hehe... 


Bagi anda yg berminat ingin mencuba Herbalife, boleh hubungi saya 01119446546. SMS/Whatsapp. Selamat mencuba :)

Tiada ulasan:

Rela Dipimpin Untuk Memimpin

Rela Dipimpin Untuk Memimpin

Pemain Perkusi Kongga Soutul Ittifaq

Pemain Perkusi Kongga Soutul Ittifaq
form 1 & form 2 bekap vokal... form 3 - form 5 baru main perkusi (percussion).. Ni gambar di Nasyid PPDa Kebangsaan 2008. Lokasi: SMK Pengkalan Chepa, Kota Bharu, Kelantan Darul Naim.

Pemain Sulung Rebana Ibu Pasukan Dikir SMKA NURUL ITTIFAQ 09

Pemain Sulung Rebana Ibu Pasukan Dikir SMKA NURUL ITTIFAQ 09

My Family...

My Family...

Pengakap SMKANI 2005..

Pengakap SMKANI 2005..
Aku kat barisan belakang sebelah kiri.. Pandai2 la cari.. hehehe

Menggamit Memori

Menggamit Memori
Syukur apabila mendapat Johan Nasyid Karnival PPDa Negeri Terengganu 2008. Sekaligus melayakkan kami ke peringkat kebangsaan buat pertama kalinya setelah penat bertarung dipentas peringkat negeri beberapa tahun sebelumnya... Alhamdulillah..