بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

Pengikut

Bersama Membangunkan Ekonomi Ummah :-)

Rabu, Mac 30, 2011

BM1112C Ke Sekayu..

Assalamualaikum.. Alhamdulillah. Walaupun sudah hampir 3 minggu ianya  berlalu, namun masih mekar di hati ini kegembiraannya dan teringin nak kongsi dengan follower blog ku yg tak seberapa ini. Cewahhh!!!.. hehe.. Post kali ni pasal barbeku kelas business studied ku yg kat UiTM ni. Kalau semester lepas kami ke pantai Tok Jembal yang berada betul2 di belakang UMT, tapi semester ni dari pantai beralih ke daratan iaitu di pusat air terjun Sekayu. SubhanaAllah. Best sgt2 ke tempat sebegitu. Sudah lama ku nantikan saat ke tempat ada air terjun ni sbb aku jarang boleh dapat peluang ni. Maklumlah, rumah kat kawasan pantai, masuk tadika pun pinggir laut, duk sekolah rendah pun boleh rasa lagi angin laut, masuk sekolah menengah dekat kawasan perlabuhan kapal (Kuala Besut), dan hari ni melanjutkan pelajaran ke peringkat universiti pun kawasan pantai juga. Last sekali pergi Sekayu masa perkhemahan Pengakap peringkat negeri Terengganu tahun 2003 dulu. Darjah 5. Lama kot. Adoii.. Bila aku nak berada dekat2 kawasan air terjun ni? huhuhu... Harap2 rumah mentua la nanti dekat kawasan begitu. Cewaahhh... hehehe... Rombongan kami semester ni tak ramai sangat. Namun berbaloi lah. Dalam 20 orang lebih kot. Upss!!! lupa, kejadian berlaku pada 12 Mac 2011 iaitu hari Sabtu. Semester lepas aku bawak Toyota Unser ayah, semester ni mujur dapat kereta Proton Saga kak long yg tak sampai lagi 4 bulan. hehe.. Kami bertolak pukul 8 pagi lebih2 kot dari kampus, dan sampai di sana dalam pukul  10.30 pagi tak silapnya. Tak lewat sgt, tak awal sgt. Walaupun suasana hujat lebat di pertengahan perjalanan, aku dan kawan2 ni bertekad jugak nak pergi. Aku sendiri pun mmg dah tak sabar2 kot nak terjun dalam air sungai Sekayu yg sgt2 sejuk tuh. Huhu... Tambahan menu utk barbeku hari tu mmg top! Ayam bakar, bihun, keropok, dan byk lagi lah makanan2 ringan.

Bestnyerrrr!!!!.... hu3

Pentingnya bagi aku jamuan semester ni. Sebab ni lah.
Merapatkan ukhuwah sesama kami.
(p/s: Geli aku tgk faiz. hahaha..)

Ni acara wajib lah! huhuhu

Hanya Allah sahaja yg mengetahui lukisan hati ini bila dapat peluang sebegini. Syukur pada-Mu ya Allah mengurniakan kami saat kebahgiaan ber'ukhuwah' sebegini. Rugi siapa2 tak pergi hari tu taw. Hu3.. Kami bertolak balik dalam pukul 3 ptg rasanya. Tapi tak terus balik lah. Ada makan lagi kat rumah Nor. Fuhhh!! kali ni lagi gempak makanan2. Mak dia masak ayam tumis+ayam gulai+ikan goreng+ lauk2 lain lah. Walaupun dah makan banyak kat Sekayu, aku tetap tambah nasi lagi kot. Dalam 2 jam juga kat rumah dia. Lepas nasi, mak dia hidang lagi kuih2 pencuci mulut. Tapi tak rasa mcm pencuci mulut, pemberat perut kot.Banyak sgt. Lepas keropok lekor, ketupat, lepas tu ada lagi kuih apa ntah. Lupa nama.. hehe...
Kat rumah Nor

Siap.. Tangan kanan sudah di basuh.
Perang nafsu akan bermula.. hehe

Desert lagi?? huhuhu

Keseluruhannya memang best. Teringin nak pergi lagi. Suasana persekitaran air terjun ni sangat nyaman, menyegarkan. Memang kalau ada peluang, aku tak kan lepaskan. Boleh hilang stres ni. Tapi ingatlah, tempat2 begitu utk riadah, bukan melakukan maksiat macam kita biasa tengok muda-mudi ke tempat macam tu.Ingat tu ye kawan-kawan. :-)

Bajet dikelilingi wanita aku nih. huhuhu
(tengok sera)

The end at SEKAYU...

Moga semester akan datang ada lagi program sebegini.. :-)
Ukhuwah fillah abadan abada.. Wassalam...

Rela Dipimpin Untuk Memimpin

Rela Dipimpin Untuk Memimpin

Pemain Perkusi Kongga Soutul Ittifaq

Pemain Perkusi Kongga Soutul Ittifaq
form 1 & form 2 bekap vokal... form 3 - form 5 baru main perkusi (percussion).. Ni gambar di Nasyid PPDa Kebangsaan 2008. Lokasi: SMK Pengkalan Chepa, Kota Bharu, Kelantan Darul Naim.

Pemain Sulung Rebana Ibu Pasukan Dikir SMKA NURUL ITTIFAQ 09

Pemain Sulung Rebana Ibu Pasukan Dikir SMKA NURUL ITTIFAQ 09

My Family...

My Family...

Pengakap SMKANI 2005..

Pengakap SMKANI 2005..
Aku kat barisan belakang sebelah kiri.. Pandai2 la cari.. hehehe

Menggamit Memori

Menggamit Memori
Syukur apabila mendapat Johan Nasyid Karnival PPDa Negeri Terengganu 2008. Sekaligus melayakkan kami ke peringkat kebangsaan buat pertama kalinya setelah penat bertarung dipentas peringkat negeri beberapa tahun sebelumnya... Alhamdulillah..