بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
ASSALAMUALAIKUM...

Pengikut

Bersama Membangunkan Ekonomi Ummah :-)

Ahad, April 04, 2010

Memang perit!!!!

Kelmarin,3 April 2010 adalah hari paling mendebarkan bg aku. Dlm hidup aku, ada 2 aset aku yg aku xkan bg org sentuh iaitu dompet dgn handphone aku. tapi dlm kejadian kelmarin, mak suruh aku pergi umah tokwan untuk ambil ayam kampung yang ditempah. bila sampai, rupa-rupanya ayam tu belum disembelih. ayam tu dh dikurung dlm sangkar.. so tugas aku ambil ayam tu pastu bwk pergi kt ayah ngoh (pak sdare) utk disembelih.. ayam prtame aku bwk keluar dr sangkar kecik tuh ok lagi.. x buas sgt.. ayam ke-2, aku bukak penutup pastu hulur tgn, x nak kluar.. aku bengang, aku bukak sket lagi penutup tu. sekelip mate je dye boleh melompat keluar. ape lagi, aku kejar lah. tp dgn body aku ni mmg x larat. so kumpul budak2 yg ade kt situ ajak skali. akhirnyer dpt la oleh spupu aku, anih yg baru darjah 4. lega rasa.. tp aku x sedar lg mase ni dompet aku dh trcicir sbb ralik sgt kjar ayam tuh.. hohoho.. siap sembelih, aku blik umah pd pukul 10 pagi. kne cepat2 sbb mak nak msak plak.. bile blik umah, aku terus dgn rutin aku cam biase. online facebook, tgk tv, makan, tido, & etc.. shingga la pukul 5.45 ptg. ayah suruh aku hantar adik aku izzah form 5 thun ni ke sekolah dye SMK Lembah Bidong. maklum la, hari sabtu masuk asrama la.. nak hantar ni aku kena bawa lesen. aku cari la dompet aku ni merata-rata dlm rumah.. aku bukan jenis letak dompet rata-rata. selalu atas meja dlm bilik tuh je.. aku dah cemas sbb izzah pun dh lewat nak msuk asrama. aku takut nak bagitaw ayah.. tp beranikan diri jgk. aku cakap kat ayah dompet aku mungkin jatuh kat umah tokwan.. so ayah ckp pergi umah tokwan dulu cari.. sbb xkan nak hantar izzah tanpa lesen. aku pergilah.. tension giler aku bwk kete.. laju sgt2.. sampai je, aku terus cari dompet tu.. pusing punyer pusing, last2 aku nampak 1 objek hitam atas rumput yg mghijau.. tepi jalan je.. ape lagi, terus terkam ah. yeah!!! mmg dompet aku.. mule2 aku x check duit. tp tgk ic, lesen, bank card, & warantty2 card dlu. pas tu baru la aku check duit.. syukur sgt2.. hampir sratus ringgit dlm tu masih ade. maknenyer xde sape2 jumpa lagi dompet ni.. yg herannye, dh la dompet tu duk tmpat lapang yg bersih, dkat dgn laluan awam sbb tepi tu kdai makan tapi xde sorang pun perasan.. syukur sgt2.. lepas jumpa tu terus pergi hantar izzah.. mcm x prcaye, aset yg aku xkan bg org lain sentuh boleh hilang & berada di tmpat awam selama 8jam.. aku dah hampir gila mase tu.. aku juz pikir, kalu orang nak ambil duit tu, ambil la. tp tolong letak balik dompet tu brsame dokumen2 yg lain.. Alhamdulillah, semua selamat akhirnye.. ^_^

Rela Dipimpin Untuk Memimpin

Rela Dipimpin Untuk Memimpin

Pemain Perkusi Kongga Soutul Ittifaq

Pemain Perkusi Kongga Soutul Ittifaq
form 1 & form 2 bekap vokal... form 3 - form 5 baru main perkusi (percussion).. Ni gambar di Nasyid PPDa Kebangsaan 2008. Lokasi: SMK Pengkalan Chepa, Kota Bharu, Kelantan Darul Naim.

Pemain Sulung Rebana Ibu Pasukan Dikir SMKA NURUL ITTIFAQ 09

Pemain Sulung Rebana Ibu Pasukan Dikir SMKA NURUL ITTIFAQ 09

My Family...

My Family...

Pengakap SMKANI 2005..

Pengakap SMKANI 2005..
Aku kat barisan belakang sebelah kiri.. Pandai2 la cari.. hehehe

Menggamit Memori

Menggamit Memori
Syukur apabila mendapat Johan Nasyid Karnival PPDa Negeri Terengganu 2008. Sekaligus melayakkan kami ke peringkat kebangsaan buat pertama kalinya setelah penat bertarung dipentas peringkat negeri beberapa tahun sebelumnya... Alhamdulillah..